Erişilebilirlik Menüsü

Ekran Okuyucu

Seçili Alan Okuyucu

Bağlantı Vurgula İkonu

Bağlantı Vurgula

Metni Büyüt İkonu

Büyük Metin

Metni Sola Hizala

İmleç

Okuma Kılavuzu

Okuma Maskesi

Disleksi Dostu

Kontrast

Solgunlaştırma

Düşük Doygunluk

Yüksek Doygunluk

Yüzüncü Yıl Logosu Atatürk
Bilgi İşlem Şefliği

Bilgi İşlem Şefliği olarak yazılımsal ve donanımsal sorunlara çözüm üretiriz. SEGBİS, AGO, Donanım sorunları, Web sitesi, Laptop ve Masaüstü cihazların teknik ve yazılımsal sorunları, envanter takibi ile parça sorununda garanti kapsamındaki ürünlerin gönderilmesi ve takibi, yeni cihazların temini ve kurulumu, cihazların etki alanına alınması ve ilgili yazılımsal ayarların yapılması gibi birçok alanda birçok görevlerimiz bulunmaktadır. 

  1. E-İmza ile Sorunlar: 
    1. USB Token Cihazının ışığı yanmıyor: Farklı bir bilgisayarda çalıştığından emin olduğunuz bir USB portuna cihazı takınız. Masaüstündeki AKIS Kart İzleme Aracı programında kartınıza ait bilgileri görmeniz gerekmektedir. Göremiyorsanız sim kartınızın cihaza tam olarak yerleştiğinden emin olunuz. Bütün bunlara rağmen herhangi bir tepki yoksa cihazınızı yenilemeniz gerekmektedir. Bilgi İşlem Şefliğinde Token cihazının olup olmadığını teyit ettirmeniz gerekmetkedir. Vezneye giderek "Token Cihazı" adı altında T.C. Kimlik numaranızı söyleyerek söz konusu ücreti yatırınız. Makbuz karşılığında Şefliğimizden yeni cihazınızı temin edebilirsiniz.
       
    2. "Sertifika Bozuk Üretilmiş" hatası: E-imzanızın süresi dolmuş demektir. Süresinde e-imza ile başvuru yapmadığınız için ıslak imza ile başvuru yapmanız gerekmektedir. Başvuru için tıklayınız.
       
    3. E-imza Şifresi Bloke Oldu: Bloke işlemleri için lütfen tıklayınız. Kullanmış olduğunuz e-imzayı aldığınız tarihten sonra telefon numarası veya operatörünü değiştirmişseniz 444 5 576 numarasını arayarak güncelleme yapmanız gerekmektedir. Güncelleme sonrası işlemlere devam edebilirsiniz.
       
    4. E-imzayı kaybettim: E-imzanız kaybolursa Şefliğimize başvurarak kayıp çalıntı başvurusunda bulunabilirsiniz.
       
  2. Yazıcı & Tarayıcı Sorunları ve Cihaz Talepleri:
    1. Toneriniz bittiyse...: Her toner Şefliğimizce karşılanmamaktadır. Teyit alarak "Taşınır İstek Formu" nu doldurduktan sonra Şefliğimize başvurabilirsiniz. 
    2. Görüntüleme Ünitesi (DRUM) bittiyse...: Tonerinizin altındaki parçadır. Bu parçanın bittiğine dair uyarı alıyorsanız aynı şekilde Taşınır İstek Formu ile Şefliğimize başvurabilirsiniz...
    3. Çıktıklarımın sağ tarafında dikey şekilde lekeler görülmekte: Bu hatanın tespiti için Toner ve Görüntüleme Ünitesini çıkartıp takınız. Aynı sorun devam ediyorsa Şefliğimiz ile iletişime geçiniz.
    4. Tarayıcı kağıt çekmiyor: Öncelikle tarayıcı içerisine kağıt parçası, ataç, iğne veya farklı bir cisim olup olmadığını kontrol ediniz. Buna rağmen kağıdı hiç çekmiyor ise Teknik Birimimize başvurabilirsiniz.
    5. Kullanılan cihaz kırıldı / düştü / üzerine su vs döküldü: Durumu Şefliğimize bildiriniz.
    6. Yazıcı / Tarayıcı / Bilgisayar ve Yan Donanım Talebi: Cihazlar Bakanlığımızca toplu bir şekilde geldiğinden taleplerinizi bu sınırlar kapsamında karşılayabilmekteyiz. Yazıcı ve tarayıcılarınızı bulunduğunuz odada en uygun yere konumlayarak en fazla kişinin en rahat biçimde kullanmasını sağlayacak şekilde bir planlama yapmalısınız. Klavye ve mouse ile ilgili elimizdeki daha önce kullanılmış ve envanterde kayıtlı olan donanımları Şefliğimizden temin edebilirsiniz. Kullanmış olduğunuz yan donanımı getirerek Şefliğimize yazışmaya gerek olmaksızın farklı bir donanım ile değiştirmek kaydı ile temin edebilirsiniz.
    7. Bilgi İşlem Müdürlüğünün yayınlamış olduğu genelgeler kapsamında, envanter kaydına uyularak bilgisayar ve diğer cihazların temini ve dağıtımı yapılmakla; bu konudaki son karar merciinin Bakanlığımızın ilgili Müdürlüğü olduğunu hatırlatırız.
  3. VPN Sorunları ile ilgili:
    1. Daha önce VPN sistemini kullanmadıysanız "VPN Kullanma Talimatı" yazısını indiriniz. Açıklamaları detaylıca okuyunuz. 
    2. Login Failed Hatası: Bilgisayar açılış şifrenizin süresi dolmuştur. Bu şifrenizi sifre.uyap.gov.tr adresinden yapabilirsiniz.
Adres

Kartaltepe, Malazgirt Cd. No:2-4, 34295 Küçükçekmece/İstanbul

Telefon

0212 411 51 00

0212 411 53 37

E-Posta